Sok cég vagy nem is folytat semmilyen marketing tevékenységet, vagy ha igen, sokszor abba a hibába esik, hogy nem helyesen teszi azt.
Rosszul meghatározott célcsoport, rosszul kialakított marketing terv illetve marketing stratégia, rosszul szerkesztett vevő adatbázis, vagy figyelmen hagyott fogyasztói visszajelzések, vélemények - hogy csak a leggyakoribb és legfontosabb hibákat említsem.
Ahhoz, hogy marketinged ne elkövetett hibák sorozata legyen először nézd meg az alábbi videót!
Forrás: http://www.youtube.com/watch?v=hj22qkqVct4
Mi köze is van ennek a videónak a marketinghez? - teheted fel magadban jogosan a kérdést. A válasz lehet, hogy már az első megtekintést követően is egyértelmű, de ha nem, akkor tegyünk még egy próbát, nézd meg még egyszer a videót !
A videó azt szemlélteti, milyen, amikor egy cég "hibás" marketing tevékenységet folytat, azaz vaktába találgat, és nem egyértelmű a marketingje. Mond is valamit, de egyben semmit sem. Ugye a komédiában is főznek VALAMIT - de semmit sem tudunk meg a végére, hogy mi ez a VALAMI - édesség, vagy leves, vagy főétel? :)
Marketing vonatkozásban a valami például lehet az, amikor a cég "rosszul" választja meg a célcsoportját, vagy nem helyesen méri fel a célcsoportjában használatos kommunikációs csatornákat, és emiatt reklámjai, hirdetései nem érnek célba a célközönségénél.A valami a marketingedben lehet az is, hogy nem egyértelmű, hogy mi a terméked, szolgáltatásod rendeltetése.
Nagyon fontos, hogy a marketing stratégia megalkotása során konkrét dolgokat kell leszögezned és meghatároznod: legyen meghatározva, kik vásárolnak tőled, azaz ki a célcsoportod. Ennek érdekében felméréseket is végezhetsz, mégpedig a vásárlóid megkérdezésével, szociodemográfia ismérveiknek felmérésével. Ezáltal meg tudod ismerni, hol lehet őket elérni hirdetéseiddel.
Emellett legyen egyértelmű, hogy miben különbözteted meg céged a konkurens cégtől, miben nyújtatok ti többet, mint a versenytársak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése