2011. november 15., kedd

Fiatalok közösségiportál-használati szokásai: II. rész

Most jön a java!

- 92 %-uk nyilatkozott úgy, hogy még soha nem állított magáról valótlan információt az adatlapján,
- 16 %-uk viszont bevallottan is került már kellemetlen szituációba azért, mert regisztrálva van valamelyik közösségi portálon.
- Majd mindannyian, összesen 91%-uk már hallott az adatvédelmi törvényről (5 % nem, további 4% a „nem tudom” választ adta).

Mit csinál?


A neten általában:
- szinte alig látogatják a mese és képregény tartalommal bíró oldalakat (mert túl gyerekesek)
- a bulvár, gazdasági, tudományos, vagy sport tartalommal bíró oldalak látogatottsága közepes mértékű a körükben (tehát errefelé ne próbálj nekik hirdetni)
- a leggyakrabban látogatott oldalaknak a közösségi portálok és a tartalom megosztók, mint például a YouTube bizonyulnak.

A közösségi portálon:
- 73%-uk legelőször a hírfolyamot nézi meg,
- 46% pedig rendszeresen részt vesz a közösségi portálok játékain is.

Az általuk leggyakrabban használt alkalmazások:
- az üzenő fal használata,
- képek és videók feltöltése valamint megosztása,
- a commentek közzététele,
- a csoportokhoz való csatlakozás.

A chatet, mint közösségi portál alkalmazást és a „kit ismerhetek” funkciókat a válaszadók sokkal inkább használják a Facebook oldalakon, mint az iWiW-en.

És melyik a „legmenőbb”?
A megkérdezettek a legfiatalosabb és legkönnyebben kezelhető, felhasználó barát oldalnak egyértelműen a Facebook-ot tartják.

Nincs mese:
- ennek a korosztálynak elsősorban ne a TV-ben hirdess, hanem a neten, ott is a közösségi oldalakon.


- a Facebook szerepe verhetetlen, feléjük tehát ott mindenképpen érdemes marketing tevékenységet folytatni.

Így próbálkozz:
1) Állíts a céged mögé olyan – akár ismert – fiatalokat, akik a jövőben véleményvezérként segíteni tudják munkádat!


Kiből lesz jó véleményvezér?

Véleményvezérnek az a jó választás, aki aktív, rendszeresen blogoló, közösségi portálozó, közlékeny ember és olykor egy sarkalatos, megosztó véleményt is „lájkol”. Mindenképpen jól kell ismernie a kínálatodat és a konkurenseidet is, illetve „szeretnie” kell a piacot – ha fodrászatod van, akkor legyen frizura mániás, ha éttermed, akkor szeressen enni, főzni. Olyan fiatalt válassz, akinek már egy fotója alapján is el lehet hinni, hogy „rajong” az ügyedért! Például: egy (ismert vagy helyi) kosarast nem célszerű véleményvezérként felkérni, ha egy könyvet szeretnél hirdetni, népszerűsíteni. Azonban a profi kosaras kiváló véleményvezér lehet valamilyen sportcipő márka vagy sportbolt népszerűsítésénél. Ahhoz, hogy valaki a stabil véleményvezéred legyen, fel kell kérned őt erre a szerepre.

Saját celebet!
Ha nem akarsz valódi celebet alkalmazni, akkor nézz körül a már meglevő elhívatott rajongóid között és a fentiek alapján azonosíts pár potenciális jelöltet. Kik azok, akik folyamatosan írkálnak, lájkolnak az oldaladon?

Ismerkedj meg velük személyesen és a legrátermettebbet „vedd fel”. Kérd fel a szerepre és megnyerned az ügyednek. Cserébe ajánlj gártisz hozzáférést a termékedből/szolgáltatásodból (heti 2 hajszárítást, havi 30 DVD kölcsönzését, telefon használatot, bármit) A saját és bevált véleményvezére(i)det célszerű bevonnod az újítási, fejlesztési folyamatokba. Miért? Mert ők valóban a célcsoportodban mozognak, és gyorsan sok infot tudnak hozni-vinni neked.

2.) Reagálj óvatosan az ő fogyasztói visszajelzéseikre, kérdésekre!


- Ha pozitív visszajelzést kapsz tőlük, köszönd meg és emeld ki, mennyire fontos neked, hogy ezt ez a korosztály mondta.

- Ha negatív kritikát kapsz tőlük, ne mellőzd és főleg: ne töröld ki ezeket a hírfolyamból!!! Így megmarad előttük is a hitelességed.
Ha tiszteletlen bejegyzést kapsz, akkor se reagálj rá „felnőtt ként, ahogy az a gyerek megérdemli”! Még ha a kapott visszajelzés teljesen alaptalannak bizonyul, akkor se vágj vissza „felülről”, ne bonyolódj bele egy kamaszos vitába.

- Ha a fiatalok kérdéseket tesznek fel a közösségi portálodon, akkor válaszaiddal legyél gyors, pontos és rövid – minden más vevőnél türelmetlenebbek.

3.) Ha az ő életükben történik valami, az nálad is csapódjon le! Kapcsolódj olyan rendezvényekhez, amelyek vonzzák, érdeklik a fiatalokat! Hozz létre saját FaceBook eseményeket! Ne feledd!: menj és vegyülj a fiatalok közé!

Kapcsolódj a rendezvényeikhez!

- Csatlakozz olyan fesztivál események támogatásához, mint például a Sziget Fesztivál, Budapest Parádé, VOLT Fesztivál, Balaton Sound, Hegyalja Fesztival, Coke Club, EFOTT, SZIN. Igaz az idei fesztiválszezon a SZIN-nel végetért, de jövőre újra itt lesz a lehetőség.

Flash Mob!

- Szervezz flash mobot és küldd szét a célcsoportodban! Ennek a villámmegmozdulásnak az a lényege, hogy felhívod az emberek figyelmét. Előre meghatározott időpontban összegyűltök pár “tucat” emberrel valamilyen nyilvános helyen és elkezdetek valamit közösen csinálni, majd pár perc eltelte után hirtelen szereteoszlotok. Célszerű, ha a flash mobod ötlete valamilyen mértékben kapcsolódik a “kínálatodhoz, mert akkor rögtön csinálsz egy kis reklámot is magadnak 
A flasmob újszerűsége miatt a fiatalok körében igen közkedvelt. Előre tervezett könnyű koreográfia alapján zajlik, amit előzetesen közzé tesznek a világhálón, és így bárki elsajátíthatja azt.

Például:
A Vodafone 2010-ben megszervezte a “VODAFONE-HAVER VAGY TÁNC” – Flash mobot a Szigeten. Ez a példa jól tükrözi, hogy egy márka hogyan jelenhet meg a fiatalok között, és hogyan lehet köré eseményt szervezni:
Több ezer szigetlakó táncolhatott együtt, ezzel kifejezve, hogy a Sziget nem csak egy fesztivál, hanem egy nagy közösség és egy életérzés. A Vodafone jól összekapcsolta márkáját azzal az életérzéssel, miszerint amilyen jó érzés a Szigeten lenni, olyan jó érzés a Vodafonnál, mint szolgáltatónál lenni.


forrás: http://www.youtube.com/watch?v=7yG9DyKxezQ

Milyen eseményeket hozhatsz még létre a fiatal célcsoportodnak?

- Tanulmányi versenyeket az egyetemeken, főiskolákon, ahol estlegesen céged valós marketingproblémájára kell a diákoknak megoldásokat kidolgozniuk, majd prezentálniuk – szuper ötletbörze lesz belőle.
- Tehetségkutató versenyeket, pályázatokat, ahol csak fiatalok indulhatnak és amiknek a témája hozzájuk, az érdeklődési körükhöz kapcsolódik.

A fő cél, hogy lehetőséget teremts arra, hogy személyesen is találkozz a fiatalokkal, és hogy a célcsoportod egyes tagjai is találkozzanak egymással. Ha mindeközben Te is éveket fiatalodsz, csak annál jobb!

Köszönöm még egyszer a Navigátornak a publikálási lehetőséget. A fenti cikk a Navigátor 2011. szeptemberi száma alapján készült.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése