2013. március 1., péntek

Vajon mennyire ismered a vevőidet?

Napjainkban a termékek és szolgáltatások piacát az egyre kiélezettebb verseny, a helyettesítő termékek és szolgáltatások kavalkádja jellemezi. Mindezek hatására egyre nehezebbé válik mind a kis- és középvállalkozások, mind pedig a nagy multinacionális cégek számára, hogy a már meglévő vevőkörüket megtartsák, és hogy új vevőket nyerjenek meg maguknak.

A következő pár gondolatban a kis és középvállalkozásokra koncentrálva arra világítok rá, hogy mit is célszerű ilyen helyzetben tenni a hazai kkv-knak a minél hatékonyabb és eredményesebb üzleti működés érdekében. Milyen módszert alkalmazhatnak annak érdekében, hogy nagyobb eséllyel meg tudják tartani a már megnyert vásárlóközönségüket?

Ez a „titokzatos módszer”, ami ilyen sok hasznos információhoz segítheti hozzá a kkv-kat nem más, mint a piac kutatása, felmérések készítése. Tapasztalataim szerint azonban elenyésző azon kkv-k aránya, amelyek élnek a kutatások adta lehetőségekkel, amelyek csinálnak is bármilyen kutatást saját célra, vagy piackutató céget bíznak meg ezzel a feladattal. Annak hátterében, hogy a kkv-k nem csinálnak saját maguk kutatásokat a legtöbb esetben hiányos ismeretek állnak. Egyrészt előfordulhat az, hogy egyáltalán nem is tudják, hogy milyen sok hasznos információra világíthat rá egy felmérés. Továbbá az is lehet, hogy nincs a birtokukban a megfelelő információ arra vonatkozóan, hogy hogyan induljanak el a kutatások világában, hogyan válasszák ki a felmerülő kérdésük megválaszolását leginkább segítő kutatási módszert. Az pedig, hogy csak alig alkalmaznak kutatásaikhoz szakértő piackutató céget a kkv-k szűkösebb anyagi erőforrásának tudható be.


Megállapíthatjuk, hogy a felmérések, kutatások hasznosak lehetnek a kkv-k számára, és sok „meggondolatlan” marketingdöntéstől óvhatják meg a vállalatokat. Véleményem szerint nem lehetetlen és reménytelen dolog, hogy a jövőben a mainál több kkv csináljon saját maga részére kutatást, mint marketing döntést elősegítő vizsgálatot. Ehhez viszont meg kell őket tanítani arra, hogy hogyan kell helyesen „kutatni” és meg kell velük ismertetni az egyes módszereket, hiszen fontos, hogy tisztában legyenek azok helyes használatával. Mindezek előtt azonban arról kell őket meggyőzni, hogy a marketing és a kutatások az ő érdekeiket szolgálják.

A TE céged szokott bármilyen kutatást felmérést csinálni a fontosabb marketing döntések előtt? Te mennyire ismered a vevőidet? 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése