2013. február 2., szombat

A 4P alkalmazása a marketingben

Ismered a termékmarketingben használatos 4 P-t, a marketing mixet? Segítségükkel könnyebben megtervezheted új terméked bevezetéséhez szükséges marketing aktivitását, vagy figyelemmel követheted a már futó termékeid marketingjét. De nézzük is most meg, hogy hogyan:

Először is mi az a 4 P?
  • Product- azaz maga a termék
  • Price - a termék ára
  • Place - a termék értékesítési helye
  • Promotion - az értékesítéshez alkalmazott reklámtevékenységek
Új termék bevezetése előtt, vagy már meglévő terméked marketing aktivitásának figyelemmel követése során célszerű összegyűjtened, hogy milyen jellemzői lesznek, vagy már vannak a termékednek (Product). Kiknek fog az szólni, vagy már kiknek szól, milyen a csomagolása, összetevői, formája, kiszerelése, űrtartalma, milyen speciális tulajdonsága van, és mitől különleges és egyedi a piacon.

 kép forrása: http://dilutelife.blogspot.hu/2010/11/four-ps-of-marketing-funny.html

Új terméked bevezetése során miután már meghatároztad, hogy pontosan mi is lesz a terméked, meg kell határozni a bevezetéshez szükséges árstratégiát, árpolitikát (Price). Szeretnél 9-es végű pszichológiai árakat alkalmazni, vagy inkább alacsonyabb, beetető árakkal szeretnéd elérni a vevőidet? Vagy ezeknek a kombinációját szeretnéd? Vagy esetleg további árstratégiák közül szeretnél választani? Az árstratégiát célszerű többször is felülvizsgálni már futó termékeid esetében is.

A marketingmix 3. P-je a (Place), azaz az értékesítési hely. Új, vagy már meglévő termék bevezetése során el kell dönteni, hogy merre és hogyan szeretnéd értékesíteni, vagy értékesíted már azt. Online vagy offline felületen? Vagy esetleg mindkettőn? Ennek meghatározásához ismerned kell a célcsoportodat és annak életviteli szokásait. Ezek ismerete abban fog segíteni téged, hogy azt, vagy azokat az értékesítési csatornákat válaszd ki, amelyeken keresztül a leghatékonyabban és legkönnyebben el tudod érni a vevőidet.

Annak érdekében, hogy újabb és újabb vevőket tudjál elérni, szükséged van a marketingmix 4. elemére is, a reklámozásra (Promotion). Folyamatosan célszerű jelen lenned olyan online vagy offline fórumokon, amiket a célcsoportod tagjai olvasnak, néznek vagy hallgatnak. Ezek közül bizonyos fórumok olcsóbbak, bizonyosak drágábbak, de vannak közöttük teljesen ingyenesek is. A lényeg, hogy folyamatosan légy jelen a tudatukban, hidd el, megéri!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése