Ugye mennyire ismerős a következő kérdés a legtöbb cégvezető és marketinges számára?
Hogyan tudom növelni a cégem vevőkörét?
Ne felejtsük el, hogy ez egy nagyon összetett munka eredménye lehet. Hiszen egy újabb vevő megszerzése általában nehezebb munka, mint egy már meglévő vásárló megtartása ;) Azonban kitartó munkával és előre jól átgondolt marketing stratégiával szépen kivitelezhető.
Íme lássunk is néhány tippet ennek eléréséhez:
- Az alapterméked, vagy alapszolgáltatásod mellé nyújts valami többlet élményt. Lehet ez akár egy kiegészítő termék, vagy egy vásárlási kupon a következő vásárláshoz, vagy egy mozijegy kedvezmény, vagy bármilyen tanácsadás. A lényeg az, hogy ne csak az alapszolgáltatást nyújtsd, hiszen a legtöbb versenytársad valószínűleg még csak ezt nyújtja. Lehet, hogy ez így magasabb költséggel jár, de tegyél egy kis próbát, és rájössz, működik-e
- Ahhoz, hogy újabb vevőket szerezz, elengedhetetlen az is, hogy olyan üzenetet közvetíts a termékeidről, márkádról, melynek hatására a vevők úgy érzik, szeretnének tőled vásárolni. Közvetíts üzeneteddel egy átütő életérzést, értéket, ahogy pl. a Coca Cola teszi:
- Ismerd meg a célcsoportodat, ismerd meg a szociodemográfiai jellemzőiket. Hogy miért? Mivel sok olyan pszichológiai tényező van, amely hatással van a célközönséged vásárlási szokásaira. Ezekről a pszichológiai tényezőkről egy későbbi bejegyzésben majd részletesen olvashattok.
- Mindezek ismeretében válassz majd a reklámjaidhoz, termék vagy szolgáltatásod kommunikációjához olyan platformot, amelyet a célcsoportod tagjai rendszerint látogatnak. Használd azokat a csatornákat, ahol biztos el tudod érni a vásárlóidat!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése