2013. március 19., kedd

Hogyan szerezz új vevőket?

Ugye mennyire ismerős a következő kérdés a legtöbb cégvezető és marketinges számára?

Hogyan tudom növelni a cégem vevőkörét?


Ne felejtsük el, hogy ez egy nagyon összetett munka eredménye lehet. Hiszen egy újabb vevő megszerzése általában nehezebb munka, mint egy már meglévő vásárló megtartása ;) Azonban kitartó munkával és előre jól átgondolt marketing stratégiával szépen kivitelezhető.


Íme lássunk is néhány tippet ennek eléréséhez:
  
  • Az alapterméked, vagy alapszolgáltatásod mellé nyújts valami többlet élményt. Lehet ez akár egy kiegészítő termék, vagy egy vásárlási kupon a következő vásárláshoz, vagy egy mozijegy kedvezmény, vagy bármilyen tanácsadás. A lényeg az, hogy ne csak az alapszolgáltatást nyújtsd, hiszen a legtöbb versenytársad valószínűleg még csak ezt nyújtja. Lehet, hogy ez így magasabb költséggel jár, de tegyél egy kis próbát, és rájössz, működik-e
  • Ahhoz, hogy újabb vevőket szerezz, elengedhetetlen az is, hogy olyan üzenetet közvetíts a termékeidről, márkádról, melynek hatására a vevők úgy érzik, szeretnének tőled vásárolni. Közvetíts üzeneteddel egy átütő életérzést, értéket, ahogy pl. a Coca Cola teszi:


  • Ismerd meg a célcsoportodat, ismerd meg a szociodemográfiai jellemzőiket. Hogy miért? Mivel sok olyan pszichológiai tényező van, amely hatással van a célközönséged vásárlási szokásaira. Ezekről a pszichológiai tényezőkről egy későbbi bejegyzésben majd részletesen olvashattok. 
  • Mindezek ismeretében válassz majd a reklámjaidhoz, termék vagy szolgáltatásod kommunikációjához olyan platformot, amelyet a célcsoportod tagjai rendszerint látogatnak. Használd azokat a csatornákat, ahol biztos el tudod érni a vásárlóidat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése