2011. december 5., hétfő

Miért fontos az, hogy figyelj a fogyasztóid visszajelzéseire?

  • Először is azért, mert pozitív, illetve negatív visszajelzést kaphat arról, hogy mi az, ami a célcsoportjának tetszik, illetve nem a céggel és a termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban
  • A pozitív tartalmú fogyasztói visszajelzések megerősítést nyújtanak a cég vezetésének abban, hogy melyek azok a tevékenységek, területek a cégen belül, amelyek jól működnek, és ahol nem szükséges módosításokat véghezvinni.
  • Ezzel szemben a negatív tartalmú visszajelzések olyan vállalati hiányosságokra világíthatnak rá, amelyekre esetlegesen nem is gondolna a cégvezetés. Ezeket a hiányosságokat célszerű minél gyorsabban orvosolni annak érdekében, hogy maximálisan ki tudják elégíteni a fogyasztói igényeket.
  • Továbbá azért is, mert az internet segítségével közzétett vélemények szinte pár perc alatt bejárják a világot és bárki által hozzáférhetővé és rákereshetővé válnak. Nem mindegy tehát, hogy a már meglévő és leendő ügyfélkör mit olvas a cégről, milyen információt talál róla a keresőprogramok segítségével. 

Egyre inkább kezd felértékelődni a hitelesség értéke a fogyasztók szemében és leginkább azok a cégek válnak hitelessé, amelyek figyelemmel kísérik a fogyasztók véleményeit, változó igényeit és folyamatosan reagálnak is ezekre. Az a vállalat, amelyik nem tudja időben felismerni mindezeket, az könnyen vevőkört veszíthet, ellentétben az időben reagáló és cselekvő versenytársaival.

A következő bejegyzésben a következő kérdésre kaphatunk választ: Hogyan tudom hatékonyan figyelemmel kísérni a fogyasztók interneten közzétett visszajelzéseit?


Jó olvasást kívánok a többi bejegyzéshez is!

Zsolt



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése