2013. április 10., szerda

Hogyan kezdd el sikeres énmárkád felépítését?


 Az alábbi bejegyzésben az énmárkával ismerkedhetünk meg közelebbről. A cikkem a 2013. április 8-án megjelent Magyar Coachszemlében is olvasható.

Mit is takar az önmarketing, az énmárka? - merülhet fel sokakban a kérdés. Jeff Bezos gondolatai alapján „ez nem más, mint amit mások mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából”.

Azzal, amit teszünk, ahogy viselkedünk, akarva vagy akaratlanul egy képet alakítunk ki saját magunkról. Lehet, hogy sokszor nem is tudatosul bennünk az, hogy az ember is „márkaként” éli világát. Azzal, ahogyan élünk, öltözködünk, amilyen stílusban kommunikálunk saját személyiséget, saját „márkát” alakítunk ki.

Minél inkább tudatosan is odafigyelünk a saját márkánk építésére, annál inkább érezni fogjuk az ezzel járó előnyöket. De hogyan is kezdjünk hozzá személyes márkánk építéséhez? 


Az alábbi saját szerkesztésű ábrában összegyűjtöttem azokat a tényezőket, amelyek mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy ki milyen képet alakít ki magáról.

Saját magunk sikeres marketingjéhez nélkülözhetetlen a megfelelő szintű önismeret.

Először is tisztában kell lennünk erősségeinkkel, gyengeségeinkkel, lehetőségeinkkel és az esetleges ránk leselkedő veszélyekkel. Ahogy egy vállalat esetében is gyakran alkalmazzák mindezek felmérésére a SWOT analízist, nyugodtan alkalmazhatjuk ezt saját magunk vizsgálatára is.

Erősségeink ismeretében azokra a területekre koncentrálhatunk, ahol otthon érezzük magunkat, ahol tudunk alkotni és újat nyújtani a világnak.

Nagyon fontos emellett az is, hogy kialakítsuk a minket jellemező online és offline stílust, ami mind a kommunikációnk mondanivalójában, annak stílusában, mind az öltözködésünkben körvonalazódik. Ezek legyenek egymással összhangban, és folyamatosan tartsunk ki a stílusunk mellett, hiszen ez által válunk hitelessé. Ahhoz, hogy pozitív legyen a rólunk kialakított márka képe, nagyon fontos az is, hogy mindemellett megbízhatóak tudjunk maradni. Ha megígérünk valamit, legyen az akár magán, akár üzleti vonatkozású, tartsuk magunkat az ígéretünkhöz.

Ahhoz, hogy énmárkánk és üzenetünk minél több emberhez eljuthasson, szükség van a networkingre, kapcsolatépítésre is

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése