2013. április 14., vasárnap

Az énmárka építése online közegben



 Az előbbi bejegyzésben az énmárka kialakításáról, és annak fontosságáról olvashattunk. Ebben  a bejegyzésben arra világítok rá, hogy milyen lehetséges módozatai vannak az énmárka építésének online környezeten.

Az alábbi saját szerkesztésű ábra azt mutatja, hogy milyen online platformokon tudjuk kialakítani és formálni online márkaképünk.


 
Egyik ilyen platform a közösségi média. Ma már a legtöbb ember rendelkezik érvényes Facebook profillal. Kommenteket, híreket, fényképeket, cikkeket osztanak meg egymással, kapcsolatokat alakítanak ki, networkingelnek, likeolnak, üzeneteket váltanak egymással, chatelnek. Az, amilyen képeket feltöltünk magunkról a közösségi oldalakra, amilyen tartalmat megosztunk, amilyen oldalakat kedvelünk, amilyen hozzászólásokat írunk, mind-mind a személyes márkánkat alakítja. Napjainkban nem véletlen, hogy a legtöbb állásinterjú előtt a fejvadászok és a HR-esek megnézik az állásra jelentkezők Facebook oldalát, és mint egyfajta előszűrőként használják azt.  A Facebook mellett egyre inkább növekszik a LinkedIn népszerűsége is. Azonban ez egy kifejezetten szakmai célra használatos portál, és a regisztrált tagok is már többnyire munkahelyen dolgozók. Ez a platform a szakmai énmárka építésére adhat lehetőséget.

Ha a közösségi médián kívül szeretnénk még online márkaképünket kialakítani, megerősíteni, további lehetőséget nyújt még erre az is, ha saját weboldal vagy blog szerkesztésébe kezdünk. Azonban ezeken az oldalon is ugyanúgy érvényes az, hogy a feltöltött és közölt tartalom, a reakció, és az ígért szó alapján alkotnak rólunk véleményt olvasóink, webolalunk látogatói, vagy akár vásárlóink.

Legyen szó akár online, akár offline közegről, nagyon fontos, hogy sosem rugaszkodjunk el a valóságtól, és ne egy olyan márkaképet alakítsunk ki magunkról, amilyennek mi is látni szeretnénk magunkat, hanem a valóságot tartsuk szem előtt. Őszinte gondolatokkal, odafigyeléssel, hitelességgel és kitartással mindenki számára adott a lehetőség, hogy felépítse pozitív énmárkáját.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése