2012. november 28., szerda

Mi is az a marketing?

A mai blogbejegyzésben egy evidensnek tűnő gondolatot boncolgatok egy kicsit, mégpedig a marketing fogalmát.


Ha meghalljuk azt a szót, hogy marketing, mire gondolunk a legtöbben? a reklámokra. A legtöbb ember fejében ez az, ami leginkább a marketinggel összeköthető. Ezzel szemben a marketing sokkal összetettebb. Véleményem szerint egy olyan művészet, mely abban segít, hogy újabb és újabb vevőket érjünk el, a már meglévő vevőinket meg tudjuk tartani úgy, hogy folyamatosan figyeljük azok igényeit, visszajelzéseit. Azonban ez már akkor piackutatás jelent, amit ugyancsak a marketinghez sorolunk.

Ha valamilyen kutatást végzünk, annak eredményeire reklámkampányt építhetünk, és meg is valósíthatjuk a kommunikációs tervet. Azonban a teljes körű marketing tevékenységhez szükség van a marketing stratégiára is. A stratégia keretein belül meg lehet határozni a terméke szolgáltatás jellegét, árát, promóciós kampányát, és az értékesítési csatornákat. A marketing világa sokkal összetettebb annál, mintsem hogy azt csak a reklámok körére korlátozzuk le.

Lásd, hogy ez is egy tudományág, ami rendkívül összetett, és érdekes világ. Ha csak pár szóval szeretnénk kifejezni a marketing összetettségét, gondoljunk Philip Kotler szavaira:

A marketinget megtanulni napok kérdése. Mesterévé válni - egy életen át tart. (Philip Kotler)



Te mit gondolsz a marketingről? Tanulod még, vagy már alkalmazod céged életében?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése